Uppdrag

Utöver kunder till So Stockholm har Heart of Stockholm en del konsultuppdrag,
ofta för att skapa återkommande mötesplatser, plattformar och nätverk.
Småprat, återkommande möten för Arkus, medlemsorganisationen för arkitekter,
Mötesplats Stockholm för Arbetsförmedlingen Kultur – ett 50-tal mötesplatser har genomförts 2004-2013.
Syftet att generera nya arbetstillfällen för verksamma i kultursektorn, sk kulturarbetare
genom att tillhandahålla en branschöverskridande mötesplats för nätverk och diskussion.
Plattformen för möten har i huvudsak varit So Stockholm i Kungsträdgården.

För Swedavia produceras en ny plattform för svensk design och innovation på Arlanda, Runway Sweden.
För Uppsala Kommun planeras en pr-plattform för entreprenörer ut mot Stockholm och internationellt.

Trendgalan som samlar inspiratörer och entreprenörer kring framtida affärsmöjligheter och som avslutas med utdelning av Trendpriset.
Initialt startades Trendgalan som ett pr-projekt för Agent25, ett företag verksamt inom omvärldsanalys.
Idag drivs Trendgalan som ett projekt inom Heart of Stockholm.

För Europakommissionen genomfördes projektet för ökad tolerans i samhället, Diversity Days i samarbete med Gallerian.

För 26 st Stockholmskommuner med Botkyrka Kommun som huvudman genomfördes en rad events -
inklusive ett stort event i Almedalen - under varumärket Creative Stockholm som syftade till ökat samarbete mellan kommuner
och mellan kultur och näringslivssektorn inom kommunerna. Creative Stockholm finns fortfarande som en Facebook-grupp.

Agent25, Almi, Avid, Berns Salonger, BMW, Boxer, Canon, Com Hem, Fastighetsägarna, Grayling,
HP, Moderådet, Newsdesk, Nokia, Pernod Ricard, Pioneer, Rikskuponger, Seat, Starbreeze,
Stockholms Filmfestival, Svensk Form, Swedavia, Teliasonera, Vecko Revyn, är exempel på kunder
som anlitat Heart of Stockholm för pr-projekt genom mötesplatser och events.